Tags

, , , , , ,

Het is alweer een tijdje geleden, dat jullie van mij gehoord hebben. Deel 4 van mijn Planeet Ur serie is sinds een tijdje eindelijk te koop en ik ben even niet aan het schrijven, maar aan het lezen. Een geweldig boek. Danse Macabre van Stephen King.

In dit boek vertelt de meester van de horror over horror, over het schrijven van horror, over horror films, over horror schrijvers en over hun boeken. Al lezende word je razend nieuwsgierig naar de inhoud van de door hem genoemde boeken en dat heeft er voor gezorgd, dat mijn ebook collectie de afgelopen maand enorm is gegroeid. Regelmatig leg ik Danse Macabre opzij om meer te weten te komen over een schrijver of een boek. Heel veel oude boeken zijn te downloaden op Project Gutenberg en als Gutenberg ze niet heeft, dan zijn de boeken vaak voor een zacht prijsje te koop in de Google Playstore.

Van Project Gutenberg heb ik deze boeken gedownload

  • The Picture of Dorian Gray door Oscar Wilde
  • Dracula door Bram Stoker
  • Frankenstein door Mary Wollstonecraft Shelley
  • The Monk: A Romance door M.G. Lewis
  • Armadale door Wilkie Collins
  • The Turn of the Screw door Henry James

En bij Google Play Books heb ik deze boeken gekocht

  • Complete Collection of H.P. Lovecraft voor 0,99 euro
  • Complete Works of Robert Louis Stevenson voor 2,18 euro

Danse Macabre heb ik gekocht omdat ik zelf een horror serie wil schrijven. Het boek leek mij een goed leerboek en dat is het ook! Het is een geweldig leerboek! Ik ben pas op bladzijde 80 en waarschijnlijk gaat het nog heel lang duren voordat ik het uit heb. Dat komt omdat ik steeds uitstapjes maak naar de door King genoemde boeken 🙂

Wil je een interessante reis maken door horrorland? Koop Danse Macabre van Stephen King en laat je inspireren door dit fantastische boek!

horror

